Warno Ruting

Mijn naam is Warno Ruting en ik kom uit Linschoten. Vanaf mijn 6e jaar heb ik orgelles gehad van Koos Damman, Drs. Ad van Pelt en Gijsbert Lekkerkerker. Daarnaast heb ik orgelcursussen gedaan voor interpretatie en improvisatie. Om als koordirigent te leren heb ik een tijd aan De Bourdon HaFaBra (Harmonie, Fanfare en Brassband) opleiding gedaan. Daarnaast nog kinderkoorcurussen en voor verdieping nog diverse cursussen gedaan in Rotterdam.
Momenteel ben ik dirigent van 3 koren in Hoevelaken, Bergschenhoek en Meerkerk en doe nu ook het Projectkoor. Als organist speel ik in Linschoten, Tull en 't Waal, Huizen en Zeist. Tot de zomer geef ik part-time muziekdocent aan het Driestar College te Gouda en Lekkerkerk waar les wordt gegeven aan de 1e en 3e klassen van VMBO tot Atheneum. Privé geef ik vanuit Linschoten orgel- en pianoles aan ca 40 leerlingen. Dit gebeurd ook aan huis in de wijde omgeving.
Verder ben ik aktief als tienerclub leiding in mijn woonplaats van de Hervormde gemeente. Om de week komen de tieners van VO 3 en VO4 bij elkaar om naast ontspanning ook de Bijbel te openen. Met VO1 t/m VO4 (VO= voortgezet onderwijs) organiseren we al jaren tienerkampen wat ontzettend leuk is!

Ik hoop dat de gemeente het goed met mij zal hebben en natuurlijk andersom ook. Mijn wens is dat de gemeente muzikaal mag ondersteunen vanaf de orgel- of pianobank. Ook met het Projectkoor, waar ik veel plezier aan beleef, hopen we gezamenlijk mooie muziek te maken. Schiet me gerust aan voor een praatje.

Meer informatie kunt u vinden op http://www.warnoruting.nl